vrijdag 19 oktober 2012

Zomerse oktoberdag

Wat een zalige dag was het vandaag. Een beetje onwennig in het begin, maar al gauw had ik de zomer in mijn bol.

Het blad van de eettafel is geschuurd. Het was een behoorlijke klus, maar het is af.

Ook een van de kastjes van vorige week onder handen genomen. Ik weet niet wat men daar ooit op heeft gesmeerd, mijn handen waren helemaal roodbruin en is nog niet helemaal weg. Maar ook deze is zo goed als klaar. Zoals je op de foto misschien kan zien is de lade nog niet kaal. Ik kreeg ruzie met de moertjes van het greepje, dus dat laat ik maar even aan manlief over. Hier kan je de donkere laag zien die op het hele kastje gesmeerd zat.


Verder genoten van het weer. De meiden speelden buiten en hebben de stoep voor weer geweldig opgeknapt met hun stoepkrijtkunsten.

Tussen de middag lekker een tosti in het zonnetje gegeten.

En verder werden we nog net niet belaagd onder de lieveheersbeestjes. We hadden er honderden rondvliegen en kruipen. Vermoedelijk enthousiast door het mooie weer. Al was ik minder blij toen ik zag dat ze dat ook even binnen wilde komen melden. Best een vreemd gezicht, de gehele achterpui zag rood-zwart van de lieveheersbeestjes in allerhande formaten en kleurtjes... rood met zwart, oranje met zwart, zwart met rood en ga zo maar door. De meiden en de buurtgenootjes vonden het maar wat mooi!
 
Een van de vele gestippelde bezoekers

Nu tijd voor een grote kop thee gevolgd door een heet bad. De hele dag in dezelfde schuur-houding voel je als je gaat ontspannen. Maar dat is het dubbel en dwars waard.

Een fijne avond en alvast een heel fijn weekend.

Liefs,

Ma~De~Liefste

2 opmerkingen:

  1. Je bent ijverig geweest op zo'n mooie warme dag. Maar het was wel heerlijk buiten toeven.
    Ben benieuwd hoe alles eruit gaat zien.
    Wat apart zo'n wolk van lieveheersbeestjes! Ik zie hier niet veel.
    Ik wens je een mooie weekend!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt behoorlijk wat afgeschuurd zo te zien, maar het is zeker al opgeknapt.

    Wat een verschil van kleur met de lade, volgens mij zitten daar jarenlang opgespaarde was laag overheen.

    Een heel fijn weekend!

    Lieve groet, Loes

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie & tot de volgende keer.

Lieve groet,
Mirjam

ByMir