woensdag 20 februari 2013

Een snoepje

De oude dame is vorige week opgehaald... wat een kale plek dan ineens in de woonkamer. Tijd voor wat verandering! De woonkamer muur van een nieuwe lik wit voorzien en de logeerkamer (onze voormalige slaapkamer ontdaan van de bordeaurode muur. Wit voert de boventoon. Wat spullen heen en weer geschoven, schilderijen verplaatst en dan heb je toch weer een hele andere look. En wat lijkt de logeerkamer nu groot!

Met het vertrek van de oude dame, kwam een nieuw snoepje ons huis binnen. Een sidetabel(tje), echt een dotje. Een soort donkeroranje kleur siert haar pootjes en plankjes met op de randen doorgeschuurd goud. Het oranje heeft inmiddels plaats gemaakt voor mat donkergrijs. Vandaag ga ik beginnen met goudkleurige verf. Goed laten drogen en dan doorschuren. Ben benieuwd hoe dat gaat, dat wordt mijn eerste keer doorschuren. Ik heb de nodige informatie van de site van vertechnieken geplukt, dus het gaat vast goed komen.


Fijne zonnige dag allemaal!

Liefs,

Ma~De~Liefste

5 opmerkingen:

  1. Spannend zo'n eerste keer.
    Komt vast goed jou kennende.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een mooi tafeltje om leuke dingen of een verzameling op te zetten.
    Je blijft er druk mee, Mirjam, met verven en opknappen!
    En het wit vind ik ruim en fris!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Mirjam,
    Het model van het tafeltje vind ik echt super leuk zeg! Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat. Die site van verftechnieken, daar heb ik ook al heel wat goeie tips vanaf gehaald.
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk model tafel zeg, heel apart...
    Jij geniet volgens mij iedere keer weer als er iets moois uit je handen komt, het blijft leuk...van oud naar nieuw.

    Lieve groetjes,
    Eefie

    P/s/ Hoe gaat het nu met je moeder??

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank jullie wel voor jullie lieve reactie. Het is en blijft inderdaad leuk om iets op te knappen/ te restylen. Altijd even afwachten hoe het eruit ziet wanneer het klaar is, maar tot nu toe ben erg steeds erg blij geweest met de eindresultaten :)
    Eefie, lief dat je naar mijn mama vraagt. Het gaat goed. Al zijn er nog wel wat naweeën van de longontsteking. Voor de zekerheid is er een longarts bij gehaald. Er bestaat namelijk een kans (vergelijk het met de kans op het winnen van de megajackpot) dat wanneer er borstkanker is (geweest) dat er ook longkanker om de hoek komt kijken. Volgende week krijgt ze een tweetal onderzoeken. Ze baalt wel behoorlijk, want ze dacht er nu vanaf te zijn. Met uitzondering van de uitslag halverwege/eind dit jaar. Duimen dus en hopen dat het alleen maar de resten zijn van de longontsteking.
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie & tot de volgende keer.

Lieve groet,
Mirjam

ByMir