vrijdag 15 november 2013

Nog 1 nachtje

De spanning is om te snijden in huis. Nog 1 nachtje slapen en dan komt Sinterklaas in het land. Ik ben blij dat alle trammelant omtrent de goedheiligman aan de meiden voorbij is gegaan en ik hoop dat we nog lang van onze traditie mogen genieten.


Ons oudste dametje wilde een aftelkalender maken voor de aankomst van Sinterklaas. Dus vorige week vrijdag alle spullen gepakt en samen gaan zitten. Onze jongste was bij een vriendinnetje spelen. En om een beteuterd gezichtje te voorkomen heb ik voor haar een aftelkalender gemaakt.







 


Elke dag word er een vlaggetje doorgestreept
 
 
Ik ben bezig met een leuke korting voor de komende feestdagen. Het idee is er, maar nu de uitvoering nog. Maar dat komt vast wel goed .
 
Ik heb in ieder geval weer wat nieuwe oude spulletjes op Marktplaats gezet.

Zoals dit mooie oude droogrek. Ik weet nog dat mijn mama zo'n soort droogrek had. Ik gebruikte hem om tenten mee te bouwen in de brandgang met buurtkindjes.


Een grote oude fles. Op een markt in Apeldoorn gekocht. Ik vond hem zo leuk omdat hij niet helemaal recht is. Dat geeft hem net dat beetje extra.


En deze oude letterbak. Leuk om stempel, kralen, lintjes of mooie oude letters van drukkerijen in de bewaren.
 
Ik kijk nu naar buiten en zie een heerlijk zonnetje schijnen en een strak blauwe lucht. Al is het dan niet zomers warm, het is heerlijk weer. Gezond weer.
 
Zo dadelijk gaan manlief en ik naar school, de weekafsluiting van onze oudste bekijken en filmen. Ze kan daar zo naar uitkijken en vooral van genieten. Ze vind het machtig mooi om voor publiek, in dit geval alle papa's, mama's en leerkrachten op te treden. Benieuwd wat ze dit keer hebben ingestudeerd. Het was allemaal geheim hihi.
 
Ik wens jullie alvast een heel fijn weekend.
 
Liefs,
 
Ma~De~Liefste

3 opmerkingen:

  1. Oh, spannend is dat allemaal, de Komst van Sinterklaas en Zwarte Piet.
    Leuk om een aftelwerkje te maken. Tijd is soms best moeilijk voor die kleintjes.
    Een fijne middag op school!

    Lieve groet,.
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk om met je meisjes af te tellen tot de grote dag...spannend hoor en heel leuk om te doen. Wat zal dat leuk zijn om de weeksluiting mee te maken, Papa's en mama's zijn dan best wel trots:)
    Geniet van de intocht en fijn weekend.

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, dit zijn spannende tijden voor de kinderen. Wat leuk dat jullie samen van die aftelkalenders hebben gemaakt. Zo blijft de tijd een beetje overzichtelijk voor hen.
    Veel plezier vandaag tijdens de intocht en vooral een heel fijn weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie & tot de volgende keer.

Lieve groet,
Mirjam

ByMir