zondag 8 december 2013

De rust is terug...

Sinterklaas zit van zijn welverdiende rust te genieten na alle hectiek rondom zijn verjaardag en het vreselijke weer wat hem en zijn pieten trof toen zij langs menig deur gingen.

De rust is terug in huis. Geen vragen over schoenen die gezet mogen worden, zogenaamde pieten die wij overal en nergens waarnemen en de drukte op school en klasgenootjes.

De advent kalenders hangen weer aan de deur van de voorraadkast, de advent kaarsjes branden en langzaam maar zeker komen de Kerstversieringen weer van zolder tevoorschijn.


Volgende week bij onze lokale bloemenman wat maretakken halen. Benieuwd of het nog steeds zo slecht gaat met de groei/ oogst van de maretakken. Vorig jaar begreep ik namelijk dat het niet goed gaat en dat er zeer karige oogsten waren.

Ik heb nog wat nieuwe opknapwerk gekregen, zomaar, zo lief! Buren van pap&mam hebben hun huis te koop staan en zijn alvast wat orde op zaken aan het stellen en zo kwamen afgelopen woensdag deze twee dotjes van tafeltjes vanuit Emmen naar Culemborg.


 
Zijn ze niet geweldig? Ik mag ze opknappen naar eigen inzicht en de buren hoeven er niks voor terug, zo lief! En er komt nog meer!
Ik kan er niet over uit hoe gaaf ik het vind dat mensen aan mij denken. Hartverwarmend.
 
Op de foto's is het niet goed te zien en ik laat het ook bewust nog even een geheimpje. Maar beide bovenbladen zijn voorzien van ingelegd hout. Ik vind het zonde om daar zomaar met een kwast overheen te gaan, dus ik ga even kijken hoe ik dit, in stijl van Ma~De~Liefste, kan behouden.
 
Zoals het een echte luie zondag betaamd, hangen we wat in huis met huispak, lekker sloffen/sokken en genieten van het niks hoeven en moeten doen. Dat is ook wel een lekker. Al kan ik me met moeite inhouden, wil zo graag nog even dit en nog even dat. Nu heb ik wel even achter de pc gerommeld, maar daarna is het weer lekker luieren.
 
 
Gaan jullie nog iets leuks doen vandaag en zijn jullie al bezig met het Kerst klaar maken van jullie huis? Zowel op Facebook als hier op de blogs lees en zie ik alweer mooie sfeerplaatjes voorbij komen.
 
Alvast een hele fijne week en natuurlijk een fijne zondag.
 
Liefs,
 
Ma~De~Liefste
 
 


6 opmerkingen:

  1. Heerlijk. zo'n zondag!
    Ik zit ook te lezen, wat schaatsen te kijken, wat blogjes te beantwoorden.
    En voor kerstversiering is het iets te vroeg nog voor mij. Bovendien is het zo donker in huis dat ik niet kan fotograferen. Ze zeggen dat er in de loop van de week weer zon komt, dus dan moet ik even mijn slag slaan.
    Geniet verder van je zondag!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Gerry,
      het is nu inderdaad ideaal weer om foto's te maken. Voorlopig mogen we genieten van het zonnetje, in ieder geval tot vrijdag.
      Liefs,
      Mirjam

      Verwijderen
  2. Wat lief dat de buren van je ouders aan jou dachten, wat een schitterende tafels, daar ga jij wel weer iets moois van maken, dat kan niet anders.
    Vandaag zit ik in de knutselstand, ik heb van alles voorbereid voor mijn groep, hier thuis wacht ik even met kerstboom en toebehoren:)
    Maar nu zit ik heerlijk met een warme plaid op de bank:)

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij onze dames op school zijn ze inderdaad ook al druk met het thema Kerst, ik krijg ze na school onder de glitters terug, heerlijk :-)
      Liefs,
      Mirjam

      Verwijderen
  3. Hoi Mirjam,
    Lekker weer hè, als de rust weer is teruggekeerd. Ik kan me die stuiterende kinderen nog heel goed herinneren, wel leuk maar o wat een drukte...
    Je tafeltjes zijn heel erg mooi en ik ben heel erg benieuwd naar het resultaat als jij ze eenmaal onderhanden hebt genomen.
    Succes met zoeken naar Maretakken...
    Ik wens je een heel fijne avond en alvast een heerlijke nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De maretakken zijn gevonden. "Onze" bloemenman neemt ze dit weekend mee.
      Liefs,
      Mirjam

      Verwijderen

Dank je wel voor je reactie & tot de volgende keer.

Lieve groet,
Mirjam

ByMir