woensdag 23 juli 2014

Secretaire

Door de temperaturen van de afgelopen dagen niet tot nauwelijks achter de pc gekropen. Wel in het zonnetje jullie posts en reacties gelezen, maar simpelweg de fut niet om zelf iets te ondernemen. Laat staan te reageren.

Nog voor de hitte losbarstte was de secretaire klaar. 

Aangezien de opdrachtgeefster de kast zelf uit elkaar wilde halen en leuk beslag voor erop wilde kiezen zijn de voor en na foto van haar. De tussentijdse foto's heb ik uiteraard wel kunnen maken.


Ik blijf het fijn vinden dat ik vanuit de woonkamer kan werken. Al is het voor manlief, meiden en katten een beetje slalommen ;)

Dit is het eindresultaat. Door het doorbloeden van het hout liep het een klein beetje vertraging op. Maar dankzij de tip van The Shabby Shed heb ik het uiteindelijk netjes kunnen afmaken.

Afgelopen zaterdag kreeg ik de foto's van de opdrachtgeefster. Ze heeft mooie knoppen uitgezocht voor op de secretaire.

Ik vind het totaalplaatje erg mooi geworden.

Naast het schilderen heb ik ook wat leuke dingen op de kop getikt voor de verkoop.

Een oude lederen hutkoffer/ dekenkist.


En het oude kapstokje van onze oudste. Aangezien ik een nieuw kapstokje voor haar had gemaakt werd deze overbodig.

Via Facebook heb ik deze mooie buikkast gekocht. Hij staat inmiddels in de eerste laag Paloma grey. Gisteren kreeg ik het ineens te pakken en dus gauw de woonkamer weer omgetoverd tot hobbyruimte haha.

De vakantie is hier inmiddels begonnen. De meiden zijn door het dolle heen. Vanmiddag ga ik ze na een logeerpartijtje bij oma ophalen.

Het fijne weer en de vakantiesfeer wordt helaas overstemd door al het nieuws van MH17. Het is een gruwel!
Vanochtend de vlag halfstok gehangen en vanmiddag een minuut stilte en een kaarsje branden. Het is dat manlief op het punt staat om naar Polen te gaan, want anders had hij ook een kleine schakel geweest in het overbrengen van de lichamen van de slachtoffers van Eindhoven naar Hilversum.
Bij elk nieuwsbulletin weer kippenvel en tranen die prikken in mijn ogen. Ongelooflijk.

Ik vond een gedicht op internet, van de dichter des Vaderslands. Ik wil dit toch graag met jullie delen.

Twintig keer naar het journaal gekeken en

het is nog steeds
waar: zomaar in het web gevlogen van de
oorlog van anderen.

Bestaat er in het Russisch ook een woord
voor schuld,
woord voor genade, noem het woord dat
macht niet duldt:

voor zulke pijn heb je niet eens een woord.

Twintig keer naar het journaal gekeken en
het is nog steeds
moord. Je zoekt de weefsels van dit abrupt
verhaal. Je vindt

het woord, who cares of het bestaat of niet.
Wereldverdriet.

Ondanks de trieste berichten en de nationale dag van rouw, wil ik jullie een zonnige dag toewensen.
Kracht voor diegene die hun dierbare hebben verloren en het geduld voor de tijd die zij al wachten en nog moeten wachten.

Lieve groet,

MaDeLiefste

2 opmerkingen:

  1. Hoi Mirjam,
    De secretaire is prachtig geworden en wat fijn dat de eigenaar zelf haar knoppen erbij heeft uitgezocht. Nu is het echt helemaal,haar kast. En jij gelijk weer verder met de volgende kast, ook alweer zo'n beauty...
    Ja, kippenvel en een brok in mijn keel bij het zien van de beelden gisteren bij vliegveld Eindhoven...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De secretaire is echt heel mooi geworden!! Ik vind de dekenkist ook echt heel erg leuk!!!

    Ja het nieuws, heb er zelf niet veel woorden meer aan toe te voegen en mijn gedachten zijn alleen nog maar bij de familie.
    Mooie tekst!

    Bisou,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie & tot de volgende keer.

Lieve groet,
Mirjam

ByMir