zondag 14 september 2014

Appels en peren

Zo lui als ik was lag ik vanochtend lekker in bed wat op mijn telefoon te neuzen op allerhande social media. Zo kwam ik bij een oproepje op Facebook die mijn aandacht trok. Gratis appels, maar wel zelf plukken.

Na contact te hebben opgenomen en eerst nog even lekker lui met onze meiden te hebben ontbeten, zijn we op onze fietsen gesprongen. Een stukje buiten de bebouwde kom, nabij de kaasboerderij konden we in de achtertuin van een heel lief stel allerhande appels, peren, pruimen en later zelfs walnoten plukken/rapen.
Voor het stel teveel fruit om samen met hun kids op te maken en op deze manier gaat al het fruit niet verloren aan wormen en wespen en maken ze er een ander super blij mee. Wij in ieder geval wel.

Met mijn mand vol grote goudrenetten en een tasje stoofperen zijn we weer op pad gegaan. Onderweg nog even een bezoek gebracht aan de Plantage, helaas had ik geen brood bij me, anders hadden de kipjes ook nog iets aan ons bezoek gehad. Volgende keer beter.
Nog wat dichterbij huis aangekomen zijn we nog even van de paden afgeweken om wat kastanjes en buikennootjes te rapen.

Wat een leuke en gezellige middag was dat zeg!


Inmiddels is de buikkast (klik) die ik ook via Facebook op de kop had getikt klaar. Met de pauze van de vakantie er tussendoor duurde het wat langer dat gebruikelijk. Maar zie hier het eindresultaat.


Manlief is druk (alle voorbereidingen rondom Prinsjesdag), dus wij dames hebben het rijk voor ons alleen. Dankzij het mooie weer wordt er heerlijk buiten gespeeld en kan ik genieten van een kop thee en een goed boek, een beetje in de tuin rommelen en af en toe een duik achter de pc nemen.

Hebben jullie een fijn weekend gehad? Ik hoop dat jullie ook hebben kunnen genieten van het mooie weer ( en er nog steeds van genieten).

Ik wens jullie alvast een fijne nieuwe week toe.

Lieve groet,

MaDeLiefste

3 opmerkingen:

  1. heerlijk dat word taart bakken en gestoofde peertjes met chocolade mmmm hahahah heerlijk samen met de kids zulke dingen te doen altijd leuk vind ik ....je kastje is net als altijd weer super geworden ... wens je een fijne week geniet ervan lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijke middag, Mirjam!
    Weet je wat lekker is? Warme gestoofde peertjes met een paar bolletjes vanilleijs.
    En lekker appeltaarten bakken voor de diepvries?
    je hebt in elk geval wat te doen.
    Geniet een heerlijke mooie najaarsweek!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat goed dat je dat oproepje zag vanmorgen. Heerlijk om bij iemand in de tuin het fruit te mogen plukken. Het zou wel heel zonde zijn als alles zou blijven liggen... Nu lekker appeltaart en appelmoes maken, en stoofpeertjes... Verrukkelijk.
    Je kast is weer prachtig geworden zeg...
    Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie & tot de volgende keer.

Lieve groet,
Mirjam

ByMir