vrijdag 26 september 2014

Herfst

De herfst doet beetje bij beetje zijn intrede... Vol verbazing kijken de meiden vanaf hun fiets/ achterop bij manlief of mij/vanuit de auto naar bomen die nog volop in het blad zitten en andere bomen die nagenoeg kaal zijn of alle mooie herfstkleuren laten zien.

Met de herfst komen ook veel spinnen om de hoek kijken. We hebben al menig joekel de deur gewezen en ook in de tuin ontkom je niet aan de achtpotige kriebelbeestjes.


Zo liep onze jongste laatst door de tuin, nog even kijken of er nog aardbeitjes aan de plantjes zaten. Tot ze plots weer achter me stond, "Mama, ik liep door een web!" Dus ik plukte wat raggen uit haar lange lokken en ze draaide nog rond om mij te laten kijken of alles uit haar haar was... Niet dus! De maker van het web, een iets grotere variant van die op de foto hierboven zat op haar hoofd. Het leek net een haarspeldje hoe hij/zij erbij zat. Een speldje die ik alleen niet zo snel zou uitkiezen voor onze meiden...
Met een veeg was de spin weer weg, op zoek naar een plekje om een nieuw web te bouwen. Ben gelukkig niet al te bang aangelegd als het op spinnen aankomt.
Al vind ik de spin die ze momenteel in de klas als logee hebben, iets té groot. Voor dat formaat zou ik toch manlief even lief aankijken *knipper knipper* haha.

Met de herfst natuurlijk niet alleen de bladeren die verkleuren en vallen, maar ook kastanjes, eikels en beukennootjes.
We hebben al flink kunnen rapen op diverse plekken in Culemborg. De mand met kastanjes is al goed gevuld en op de kast ligt het een en ander uitgestald. Gezellig wat kaarsjes erbij en klaar is Kees.


Wat ook leuk is, is de Bucketlist (klik) van Okotberdots (en nog een keer klik). Ik volg haar al geruime tijd op allerhande social media. En nu met de herfst kwam ze met een leuke lijst die je gratis kan downloaden. Dat heb ik dus ook meteen gedaan. Hij hangt op de kastdeur in de woonkamer, zo kunnen we mooi bijhouden wat we tot nu toe voor leuke herfst dingen hebben gedaan of gemaakt.


Zo hebben we van de appels die we laatst geplukt hebben, al heerlijke appelmoes en appel kruimel gemaakt.
En we hebben nog heel veel appels, dus we hebben een lekkere voorraad. Voor een flinke schaal appelmoes hadden we maar 4 appels nodig, zo groot zijn ze.
Dus het plaatje voor appelmoes maken hebben de meiden inmiddels ingekleurd. En ook die van de herfstdecoratie heeft een mooi kleurtje gekregen.

Hebben jullie nog leuke plannen voor het aankomende weekend? Het schijnt weer wat warmer/zachter weer te worden. 

Wij hebben vanavond een etentje met mijn ouders, zij zijn vandaag 39 jaar getrouwd. Morgen heeft onze oudste balletles en zondag hebben we een feestje van ons buurjongetje, hij viert zijn 1e verjaardag. Zo leuk!
Tussen deze bedrijvigheid door zullen we er nog lekker op uit trekken, misschien even naar de uiterwaarden of een van de nieuwe klompenpaden (klik) bewandelen in de omgeving

Ik wens jullie een heel fijn weekend toe.

Liefs,

Mirjam
MaDeLiefste


1 opmerking:

  1. De herfst heeft veel mooie dingen, Mirjam.
    En wat de spinnenwebben betreft: ik kan soms amper over mijn balkon omdat de spinnen de hele breedte van het balkon gebruiken om hun aanhaakpunten te maken.
    Ik wens jullie een mooi weekend met de feesterijen en het wordt nog mooi weer om even lekker te fietsen of zo.

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie & tot de volgende keer.

Lieve groet,
Mirjam

ByMir