vrijdag 14 november 2014

Zie ginds...

... komt de stoomboot.

De aftelkalender word elke dag goed bijgehouden door de meiden. De ene dag mag de oudste een kruisje door een datum zetten en de andere dag de jongste. En steevast de vraag voor het slapengaan "Hoeveel nachtjes is het nog tot de stoomboot komt?"

In huis alvast de kastanjes, beukennootjes de deur uit gedaan en wat Sint versieringen ervoor in de plaats gezet.


We zijn niet van al teveel toeters en bellen in huis met de feestdagen, al heb ik wel van dat soort periodes gehad. Dan kon het niet op.
Maar dit keer gekozen voor een paar stolpen. Onder de grootste 4 uitgebloeide bloemen van een hortensia. Deze kreeg ik van mijn schoonmoeder. Ze had ze over na een creatieve avond. Altijd lief dat ze dan aan mij denkt.
Onder de middelgrote een mini juten zakje. Deze heeft onze oudste ooit eens gekregen met een Sintviering en ik heb hem altijd bewaard. En onder de kleinste een paar poppetjes van de Goedheiligman, Amerigo en wat grappige Pietjes. Ook weer iets wat ik altijd bewaard heb. Ze maakten volgens mij deel uit van een spaaractie bij een supermarkt.

De kast van mijn tante is af.


Vanochtend scheen het zonnetje lekker ons huis in dus ik holde meteen naar boven om de camera te pakken. Eettafel & stoelen aan de kant en de kast op de foto-plek.

De spiegel die ik de vorige keer liet zien blijft doorbloeden. Ondanks dat ik hem twee keer behandeld heb, maar het mag niet baten. Ik kreeg nog een tweetal tips op mijn Facebook (klik) waarvan ik er eentje in ieder geval ga uitproberen. Mocht de spiegel dan nog blijven doorbloeden, dan krijgt de spiegel een donkerdere lik verf.


Een leuk druk weekend voor de boeg. Morgen de intocht van Sinterklaas en 's avonds de jaarlijkse feestavond van de brandweer. En zondag hebben we een verjaardag. Oom, tante, neven en een neef van een andere oom en tante hebben hun verjaardagen gecombineerd in 1 gezellige dag met de hele familie. Dat beloofd een dolle boel te worden.
Overigens is dat dé tante van de kast. Ik haar dus zondag het eindresultaat laten zien. Benieuwd wat ze ervan vindt.

Hebben jullie nog plannen voor het weekend? Ook lekker druk of juist rustig aan.

Ik wens jullie in ieder geval een heel fijn weekend.

Lieve groet,

Mirjam
MaDeLiefste

6 opmerkingen:

  1. Het wordt weer een spannende tijd voor de kleintjes...leuk hoor...Sint versieringen.
    Jammer dat je spiegel blijft bloeden...ik hoop dat de tips helpen.
    Fijn Weekend...

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk gedaan de sinterklaas spulletjes onder de stolp. De stolp voor jouw en de sinterklaas spulletjes voor de kids.Twee vliegen in een klap :))
    Mooi kastje van je tante....

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel wat kinderhartjes zullen wat harder kloppen deze periode. Altijd spannend voor ze.
    Ik vind het kastje heel mooi geworden, ook een mooie kleur.
    Een mooi weekend met alle verjaardagen, Mirjam!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Mirjam,
    Wat een leuke sinterklaas versieringen zijn dat zo. Ik vind het wel wat hebben hoor, zeker zolang je nog jonge kinderen hebt... heel gezellig.
    De kast van je tante vind ik heel erg mooi, ik vind de kleur ook prachtig.
    En met die spiegel gaat het vast en zeker wel goed komen...
    Geniet van alle leuke dingen dit weekend, ik hou het zelf lekker rustig, de week die er aan komt is alweer druk genoeg...
    Liefs, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je leuke sinterklaasspullen onder de stolp doen het heel goed, het geeft net die sfeer en het hoort echt bij de tijd van het jaar, heerlijk genieten samen, laat het maar fijn een kinderfeest blijven.
    Wat jammer van de spiegel, maar volgens mij bedenk jij wel een oplossing, zodat het er straks weer helemaal goed uitziet.

    Fijne zondag nog en liefs,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je kastje is mooi geworden! Leuk idee de pieten en Sint onder een stolp.
    Een decemberkalender is super. Bij ons werkte het prima.
    Liefs,Annette

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie & tot de volgende keer.

Lieve groet,
Mirjam

ByMir