woensdag 1 juni 2016

Aan tafel!

Dank voor jullie leuke reacties op mijn vorige post. De meiden vonden het erg leuk om te horen. Elke dag kijken ze even bij de moestuin, hoe staan de plantjes erbij?

De eettafel, helaas geen goede foto van hoe hij eruit zag voordat ik hem onder handen nam.Gelukkig wel van de losse onderdelen.

Allereerst de poot. Mooi houtsnijwerk op de poten en het middenstuk, wat een werk moet men daaraan gehad hebben. Gelukkig was het verven een fluitje van een cent. De kleur pure white van Annie Sloan zorgde voor een mooie frisse poot.



Op een zonnige dag heb ik het blad op het gras gelegd bij de schuur en ben ik met behulp van een afbijtmiddel van Abbondanza, bio strip, heb ik de was-/ laklaag van het bovenblad verwijderd.
Ik kan het iedereen aanraden, de oude laag/ lagen vlogen eraf. Mooie bijkomstigheid, het is een milieuvriendelijk middel.



Het blad heb ik toen even laten rusten voordat ik hem te lijf ging met de schuurmachine.
Na het schuren heb ik met een kleurwas, eveneens van Abbondanza, het bovenblad een greywash effect gegeven.


En zie hier het eindresultaat. Wellicht heeft een enkeling van jullie hem al op mijn Instagram (klik) of Facebookpagina (nog een klik) gezien.


Gisteren heb ik eindelijk m'n kans gegrepen en ben ik de bijschuur in gegaan. Veel van mijn al opgeknapte meubels stonden nog steeds in het folie van de verhuizing. Wat een leuk werkje om dat weer te verwijderen. Dankzij het zonnetje kon ik de meubels weer op de gevoelige plaat vastleggen om ze vervolgens weer op Marktplaats (sorry... nog een klik) te plaatsen.
Ik denk dat ik een dezer dagen ook maar eens de bijschuur wat meer ga inrichten als soort winkel. Alles mooi neerzetten, een beetje gezellig maken.

Onder andere dit open dressoir weer verlost van al het folie.


Vorige week een rustige week, m'n lief had een oefening bij de oosterburen. Ondanks dat hij weer terug is, is het het wederom rustig in huis. Hij draait veel late diensten en onze jongste is ziek thuis. Gelukkig is ze aan de beterende hand, maar het was even goed mis. Er heerst kennelijk een buikgriep en zij was daar deelgenoot van, arm gupje. Maar zoals ik al schreef, het gaat de goede kant weer op. Er wordt weer gelachen en het eten en drinken komt niet meer retour afzender.

Morgen op schoolreisje met de unit van onze oudste. Hopelijk treffen we het met het weer.

Fijne dag nog! Ik ga even wat leeswerk inhalen hier op de blogs.

Liefs,

Mirjam
ByMir

2 opmerkingen:

  1. Je tafel ziet er goed uit. Zelf heb ik wat aversie om zulke houten tafels te verven. Ik bedenk dan, dat over een paar jaar, we al dat wit weer afkrabben..... Omdat we dan weer hout willen! Groetjes, hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je tafel is erg mooi geworden en ook dressoir is erg mooi.
    Ik hoop dat het nu weer beter gaat met je dochtertje, het is altijd zo zielig al dat overgeven.
    En hopelijk is het schoolreisje een groot succes.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie & tot de volgende keer.

Lieve groet,
Mirjam

ByMir