woensdag 11 juni 2014

Kaptafel

De kaptafel is klaar. Ik noem hem ook wel dressoir, want de spiegel zit er helaas niet meer bij en hij zou dus ook goed dienst kunnen doen als dressoir. Gisteren heerlijk in de zon geschilderd. Ik had gelezen dat wanneer je het in de zon laat drogen, het nog beter uithardt dan gewoonlijk. Dus zo gezegd zo gedaan. Wel onder de parasol staan schilderen, maar de onderdelen in de zon gelegd om te laten drogen. Normaliter droogt de verf al snel, maar nu helemaal.


Mooie details, zowel het houtwerk als de greepjes.


De verf is dezelfde die ik heb gebruikte voor de kast van onze jongste. Een mengeling van graphite en old white. Gelukkig had ik nog voldoende verf om de kaptafel mee te schilderen... weet namelijk niet meer in welke verhoudingen ik de verf had gemengd.

Hebben jullie fijne Pinksterdagen gehad? Wij hebben het weekend bij mijn ouders in Drenthe doorgebracht. Heerlijk zonnig weer en in goed gezelschap, dus extra genieten.

Ik ga nu ook lekker van het zonnetje genieten, even nadenken over welke kleur ik op het buikkastje ga doen. Hebben jullie misschien suggesties?


Een hele fijne zonnige dag nog.

Liefs,

Ma~De~Liefste

3 opmerkingen:

  1. Hoi Mirjam,
    Wat is je kastje mooi geworden... en voor je buikkast; Duck Egg Blue...
    Fijn dat jullie een mooi pinksterweekend hadden, ik was bij mijn broer, daar hadden we een familie BBQ... dat was ook heel gezellig...
    Ik wens je een heerlijke verdere dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kastje is prachtig geworden, Mirjam!
    Fijn dat jullie een mooi weekend hebben gehad. Ik heb het weekend ook bij mijn vader in Drenthe vertoefd.
    Laatst was ik in een nieuwe kringloop en toen zag ik een kastje staan, en toen was mijn reactie: "daar moest Mirjam even mee aan het werk, dan had het nog een hele mooie toekomst." Zo bloggericht denk je dus al.
    Ik zag toevallig dat je reacties gaf op reacties van reageerders. Ik denk niet dat veel mensen terugkijken en al helemaal niet als je veel bloggen volgt. Je kunt je denk ik veel werk besparen als je iemand iets wil zeggen om dat op hun eigen blog te doen of via de email.
    En het buikkastje: een mooie wit/creme kleur.
    Geniet nog van het mooie weer!

    Veel liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mmm...denken hoor, ik zou eens Olive proberen, of old violet...weet je, sinds ik deze verf ken ben ik niet meer bang voor missers, je veegt het er eventueel zo weer af en begint gewoon opnieuw...
    Fijn dat je een leuk weekend gehad hebt, het wees viel toch wel een beetje tegen, maar was echt wel nog goed genoeg (hier tenminste)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie & tot de volgende keer.

Lieve groet,
Mirjam

ByMir