maandag 2 juni 2014

Ontspannen

Een extra lang weekend achter de rug... o wat viel dat zwaar toen de wekker vanochtend om 5:15 uur weer ging.

Van woensdag t/m gisteren hebben we met mijn zus (lees: mijn beste vriendin) en haar gezin in Medemblik doorgebracht. Een leuk vakantiepark waarvan alle huisjes aan het water liggen. Dus de boot ging ook mee op vakantie.

Alleen de dag van aankomst was wat minder, maar voor de rest hebben we heerlijk weer gehad en genoten van elkaars gezelschap en het niks moeten doen. Geen wekkers, lekker uitslapen en wel zien hoe de dag verloopt.







Ook de hengels van onze meiden MOESTEN mee. Vanaf de steiger stapten ze de boot in en konden heerlijk genieten (al snap ik nog steeds niet waar ze het geduld vandaan halen ;)





Ons nichtje kan al staan en zet al wat flinke passen aan de hand, maar veelal lekker in de wagen. Wat is er nu leuker dan rond gereden te worden... al was er af en toe wat strijd over wie deze keer de wagen mocht duwen.




Heerlijk varen... vanaf het huisje kon je zo de leukste routes in de omgeving varen.




Heel veel broedende fuuten tegengekomen, echt opvallend.



Het stoommachinemuseum. Helaas geen bezoekje aan gebracht, maar met de boot kwamen we toch in de buurt... een lichte zweem van steenkolen in de lucht.



Familie zwaan met hun kroost. We konden redelijk dichtbij komen, maar pa en moe hielden ons nauwlettend in de gaten.
Het (voormalige) station van de stoomtrams, de verbinding tussen Hoorn-Medemblik.
Je kan een tijdreis maken in de zogenoemde historische driehoek. Per stoomtram en boot reis je tussen Medemblik, Hoorn en Enkhuizen. Iets wat we een volgende keer zeker gaan doen.




De wedewenhuisjes van Medemblik (1500).







Oude boom bij de Bonifaciuskerk. Op deze plek stond in de 18e eeuw het Munthuis van Medemblik. De oude iep is versierd met uitgehakte afbeeldingen van oude munten.








Het voormalige weeshuis (1575-1915).






Iets waar de meiden meteen op aansloegen... een poes! Meteen omgedoopt tot weespoes, aangezien ze onder de poort van het voormalige weeshuis door liep.









En nu weer een nieuwe week, helemaal ontspannen na de afgelopen fijne dagen. Een week die mooi begint. Allereerst het goede bericht over mijn mams. Zij is nog steeds onder controle in verband met haar borstkanker en ze is nog altijd schoon. Beter kon mijn dag niet beginnen.
En later kreeg ik van mijn leidinggevende het bericht dat mijn verzoek om voor de periode van 1 jaar (juni 2014-juni 2105) 1 dag in de week minder te gaan werken. Dit alles in verband met de naderende uitzending van manlief. Heel erg fijn dat ik de kans krijg (in een tijd van bezuinigingen/reorganisatie) om er meer voor de meiden te zijn wanneer papa druk doende is met de voorbereidingen en de daadwerkelijke uitzending.

Hebben jullie nog leuke plannen/ afspraken voor deze week?

Morgen werken en dan heerlijk vrij t/m volgende week donderdag.
Woensdag komt een fotograaf voor ons huis. We hebben uiteindelijk besloten om toch maar niet uit de markt te gaan. Steeds meer positievere geluiden hebben ons doen besluiten om het er maar op te wagen. En het blijft toch een gemist jaar, wanneer we er voor nu de stekker uit zouden trekken. Maar dan wel met nieuwe foto's en wat aanpassingen in de tekst. Spannend.
Verder zal ik lekker voor Ma~De~Liefste aan de slag gaan. Misschien heb er een nieuwe opdracht bij. Een vriendin/ kennis van de dochter van onze buurman wil al haar meubels gerestyled hebben, mogelijk dat ik iets voor haar kan betekenen. Dat zou echt super zijn!

Ik ga maar eens kokkerellen, voor straks eet smakelijk en een hele fijne week.

Liefs,

Ma~De~Liefste

4 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk dagen hebben jullie gehad, Mirjam. En dan zo lekker bij het water!
    Dat zijn veranderingen de komende tijd. Fijn dat je een dag minder mag werken voor een jaar. En spannend dat je man wordt uitgezonden.
    Ik zag in een kringloop een kastje en toen dacht ik: "die moest Mirjam even onder handen nemen." Je gaat al helemaal in blogtermen denken als je wat ziet.
    Heel veel sterkte met alles.

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat lief dat je aan me dacht Gerry! Dank je wel.
      Fijne avond nog.
      Liefs,
      Mirjam

      Verwijderen
  2. Heerlijk ontspannen met elkaar, dat is toch geweldig om te doen.
    Het ziet er zo gezellig uit.
    De veranderingen zullen best even wennen zijn, maar gelukkig heb je een jaar waarin je er volop kunt zijn voor je meiden.
    Veel succes voor je man ook, spannend allemaal.

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie & tot de volgende keer.

Lieve groet,
Mirjam

ByMir