dinsdag 27 mei 2014

Meneer Stier

Een middagje varen eindigt anders dan verwacht :-) Iets om niet gauw te vergeten...

Afgelopen zondag, stralend weer, dus manlief stond te popelen om te gaan varen. Onze biezen gepakt en hun naar de haven met ons jacht (ahum).

Overal aan gedacht, lekkers om te smikkelen, voldoende drinken, zonnebrand, leesvoer, parasol, de hele mikmak. Een beetje rondgevaren over de Lek om uiteindelijk op een leuk privé strandje in een van de kribben aan wal te gaan.

De meiden wisten niet hoe snel ze hun vestjes uit moesten doen en doken het water in. Manlief ging wat varen en testen met zijn nieuwe fishfinder en ik kon heerlijk zonnen, lezen en foto's maken.

Ons boegbeeld, onze jongste. Ze vind het heerlijk om voorop te zitten/ liggen/ hangen.






Aalsgolver op stok





Futen op de afgraving











Schilderachtige wolkenluchten





Zwaan kleef aan





Familie gans ging lekker uit zwemmen
Mooie lissen op een van de golfbrekers







De grote binnenvaartschepen zorgden voor grote golven...




... en dat vonden de meiden natuurlijk geweldig!












Lekker vies worden!




Zomaar een bloempje





Het begin van een zandkasteel.
Op het strandje en in het gras waren al wel wat tekenen van koeien, maar verder waren ze in geen velden of wegen te bekennen, lekker rustig dus.
Tot we al een poosje met zijn allen aan het genieten waren, ik keek op van mijn boek en zag in de verte een kudde tevreden grazende dames staan. Elke keer wanneer ik weer een paar bladzijdes verder was, of weer wat foto's had gemaakt, stonden ze een stukje dichterbij. Onze oudste was erg nieuwsgierig naar de nieuwsgierige vaarzen.



Hier kwamen ze wel erg dichtbij, nog even en manlief kon ze overvaren naar de overkant van de Lek. Toen ontdekten we dat er ook twee jonge stiertjes tussen liepen. Maar dat kon op zich nog geen kwaad.




Ondertussen bouwden de meiden rustig door


Tot deze meneer ineens ten tonele verscheen. Het leek net of hij uit de lucht was komen vallen. Want hem hadden we helemaal niet gespot.















Manlief is vroeger slager slachter van beroep geweest en op een gegeven moment veranderde zijn manier van praten en wist ons kort maar krachtig te vertellen dat we moesten maken dat we weg kwamen. De meiden vonden het allemaal nog wel lollig, maar wij niet. Zo snel als we konden hebben we ons boeltje gepakt en vlogen we nog net niet het bootje weer in.
Eenmaal in het bootje zei ik opgelucht dat hij ons nu niets meer kon maken. Nou dat kon wel, aldus mijn lief... ze lopen gerust nog een meter of 3 het water in. Waarop ik riep dat hij dan maar een flinke dot gas moest geven!! Pff, kreeg het spontaan nog heter hahaha.




Meneer Stier vond het bouwsel niet zo mooi, dus twee verdrietige meisjes in de boot.
Zoals ik al schreef aan het begin van deze post... een tochtje die je niet verwacht en dus ook niet snel meer zal vergeten.

Maar, we gaan zeker nog eens een privéstrandje opzoeken, maar dan wel goed opletten of er andere bewoners bij dat strandje horen.

Ik wens jullie een fijne avond.

Liefs,

Ma~De~Liefste

6 opmerkingen:

  1. Hoi Mirjam,
    Wat een avontuur zeg! Ik zou het knap benauwd krijgen, alleen al als die koeien steeds dichterbij komen en er staat geen tussen hen en mij in... Haha... Niet dat ik bang ben voor koeien, maar zo dichtbij, dan zou ik zeker niet meer rustig zitten. En als er dan ook nog eens een flinke stier bij kwam... Afijn, jullie hebben het zelf ervaren. Goed dat je man jullie zo rustig maar snel daar wegkreeg....
    Ik wens je een heerlijke dag, ondanks het natte weer!
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Mirjam, zo'n heerlijke dag! Lekker varen, spelen, lezen en dan zo'n abrupt einde door de komst van een stier.
    De koeien zijn over het algemeen nieuwsgierig, maar een stier kun je maar beter respect voor hebben.
    Gelukkig heeft je man het goed opgelost.

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jee Mirjam wat een verhaal maar wel n stoer verhaal omdat alles gelukkig goed is gegaan! Goed dat je man zo kordaat zijn gezin ging beschermen, maar verder is het plekje een sprookje wat ziet alles er heerlijk uit zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijk tochtje over de Lek, wat kun je daar genieten op een privé strandje:) Langs de Maas bij ons kun je ook zo lekker zo'n plekje veroveren, heerlijk gewoon, maar dan wel liefst zonder stier...oei wat zou ik geschrokken zijn, een geluk dat je man zo snel reageerde, een stier die op je af komt lijkt me geen pretje.

    Geniet van een fijn lang weekend.

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een verhaal zeg! dat zul je inderdaad niet snel vergeten, vooral de kinderen zullen er zeker over blijven praten!
    ook super stoere foto's, maakt het voor ons een beetje levendiger;)
    Bisou, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow wat een avontuur! Ik vind koeien heel erg leuk, maar voor een stier heb ik heel veel ontzag pff.. wel heel erg leuk ook voor de kinderen om zo'n heerlijk rustig en landelijk plekje op te zoeken om te spelen en te genieten!

    Fijn weekend nog Mirjam,
    liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie & tot de volgende keer.

Lieve groet,
Mirjam

ByMir